joi, 9 mai 2013

Broken Blossoms



Feedback de la un elev după vizionarea filmului Broken Blossoms / Muguri zdrobiţi (regia David W Griffith) la cinemateca 'Joc secund' organizată la librăria Humanitas, în 2005: 

Ok, noi trebuia sa va trimitem un mic comentariu (daca pot spune asa) despre filmul pe care l-am vizionat joia trecuta.
Ce pot spune, sincer, dupa cum suna anul in care a fost facut (1919!), credeam ca voi adormi acolo, dar dupa ce am vizionat un mic documentar despre film, chiar la inceput, am devenit interesat de el si nu ma asteptam sa fie atat de bun.
De obicei parerea mea despre filmele mute era o parere care acum mi se pare total eronata,  si anume ca sunt lipsite de imaginatie si plicticoase. Trebuie sa spun ca dupa ce am vazut acest film ma voi gandi de doua ori inainte sa fac aceasta afirmatie. Filmul in sine a fost unul foarte expresiv cu niste personaje in acelasi timp foarte reale dar si foarte imaginare. De ce spun asta, pai pentru ca din cate am reusit sa observ,fiecare trasatura, fie negativa fie pozitiva, a fost dusa la extrem. Spre exemplu inocenta fetei, prin simplele prim-planuri cu ea in care clipeste des din ochi. Iar gestul acela cu zambetul accentueaza si mai mult trasaturile ei, dar in acelasi timp ii arata si tristetea.
Pot afirma ca daca acest film ar fii fost unul color si nu alb-negru, nu cred ca ar fi avut accelasi impact. Cel putin asupra mea a avut un impact foarte puternic.
Ceea ce m-a impresionat in mod deosebit a fost momentul in care este luata fata tatalui furios si gata de bataie in prim-plan, fata sa este de o expresivitatae pe care nu am vazut-o in niciun film modern.
Se observa ca datorita lipsei de comunicare pe ecran (dialog ca in filmele de astazi) accentul a fost pus in special pe coloana sonora si pe trasaturile personajelor.
Ar mai fi multe de spus dar cred ca pot concluziona prin a spune ca mi-a placut chiar foarte mult si nu ma asteptam la asa ceva, a fost peste asteptari si astept cu nerabdare vizoinarea urmatorului film.

Broken Blossoms (regia David W Griffith, 1919)

2 comentarii:

  1. dupa feedback-ul elevului, sunt curioasa sa vizionez un film mut.pare foarte interesant.

    RăspundețiȘtergere
  2. multe lucruri SUNT interesante din cele pe care oamenii - din superficialitate, din neatentie si mai ales din prejudecata - le considera plictisitoare/depasite/demodate/monotone/inutile etc. indrazneste! :)

    RăspundețiȘtergere